چاپ لوگو روی لباس
انواع چاپ فوری لوگو روی لباس جهت تبلیغات

 چاپ فوری لوگو روی لباس جهت تبلیغات به همراه آموزش

با توجه به اینکه صنعت تبلیغات در همه زمینه ها فعالیت می کند یکی از صنایعی که می تواند در تبلیغات نقش موثری داشته باشد چاپ روی لباس می باشد که از پیشرفته ترین تکنولوژی ها برای این عرصه کمک گرفته شده است.

 در این مقاله قصد داریم به انواع روش های چاپ روی لباس اشاره کنیم و توضیحات مناسبی را در رابطه با این صنعت در اختیار شما قرار دهیم پس تا انتها همراه ما باشید.

چاپ فوری لوگو روی لباس با تکنیک سیلک

اولین روش سیلک می باشد که روش چاپ روی لباس با چاپ سیلک بدین صورت میباشد که تور ابریشم بر روی قالب قرار می گیرد و ماده ژلاتینی که به نور حساس است روی لباس کشیده می‌شود به صورت عملیات چاپ انجام می شود.

به دلیل اینکه چاپ سیلک کاملا اقتصادی می باشد و هزینه زیادی را نیاز ندارد از این رو افرادی که تمایل به وارد شدن در صنعت چاپ روی لباس را دارند بهترین روش که میتوانند این شغل را شروع کننده استفاده از تکنیک چاپ سیلک می باشد که در کنار ارزان بودن می‌تواند جنبه اقتصادی فعالیت آنها را نیز اداره کند.

فرآیند چاپ فوری لوگو روی لباس با تکنیک چاپ سیلک

این فرآیند بدین گونه می باشد که مواد رنگی ای که قرار است روی لباس منعکس شوند بوسیله ی یک پارچه توری با سوراخ های کوچک مواد رنگی به پارچه آغشته می شود و فرآیند چاپ انجام می شود قسمت هایی که نیاز است بی رنگ به مانند و سفید می بایست با موادی شبیه همون مسدود شوند کار چاپ با دقت بهتری انجام شود.

پس از آغشته شدن مواد به توری و برخورد آن به پارچه اپراتور به وسیله کاردک یا غلتک مواد را بر روی تمام قسمت پارچه آغشته می کند و در صورتی که قسمتی از پارچه آغشته نشده باشد با همین غلتک این کار انجام می‌شود و در نهایت تصویر بر روی لباس منعکس می شود.

موارد استفاده

چاپ سیلک نه تنها در صنعت لباس و تبلیغات در صنایع دیگر نیز مورد استفاده می باشد به عنوان مثال:

 از این ماده می توان برای چاپ بر روی شیشه، سی دی ،دفتر تلفن، تقویم و یا کفش نیز استفاده کرد. البته برای تبلیغات روی کاغذ همانند کارتون نیز استفاده زیادی دارد و اپراتور می تواند تمامی این موارد را با کمک چاپ سیلک انجام دهد.

معایب چاپ فوری لوگو روی لباس با تکنیک چاپ سیلک

این روش چاپ در کنار هزینه ی مناسب و محبوبیت زیادی که دارد دارای معایبی می باشد که از جمله این معایب می توان به سرعت پایین چاپ اشاره کرد.

یعنی تا زمانی که فرایند چاپ انجام شود مدت در زمان زیادی از اپراتور گرفته میشود و البته به دلیل تک رنگ بودن طرح کمی از کیفیت آن کاسته می شود.

عیب دیگری که این روش دارد این است که اپراتور حتماً باید متخصص این حوزه باشد و در صورتی که نتواند به رنگ به خوبی نوردهی داشته باشد فرآیند انعکاس تصویر برای چاپ روی لباس به خوبی انجام نمیشود و البته کیفیت کار در حد نامطلوبی قرار می گیرد.

چاپ فوری لوگو روی لباس
نمونه چاپ فوری لوگو روی لباس با تکنیک سیلک برجسته 

چاپ ترانسفر

استفاده از چاپ ترانسفر در چاپ لباس بدین صورت میباشد که در ابتدا طرح مورد نظر می بایست در سیستم طراحی شود و سپس بر روی کاغذ پرینت شود پس از اینکه مراحل پرینت انجام شد به کمک دستگاهی که مخصوص پرس چاپ ترانسفر می باشد چاپ روی لباس قرار میگیرد و در دستگاه ترانسفر با حرارتی که بر روی پارچه و کاغذ انجام میشود مراحل چاپ به اتمام میرسد.

در صورتی که کیفیت کار برای شما اهمیت زیادی دارد می توانید از دو نوع چاپ افست و دیجیتال استفاده کنید و البته در مقایسه این دو باید بگویم که چاپ بالاترین کیفیت را دارد و شما می توانید برای این که بهترین کیفیت را در طرح چاپ شده روی لباس خود داشته باشید از چاپ افست روی کاغذ بهره ببرید و در مرحله بعد آن را در دستگاه چاپ ترانسفر قرار دهید تا مراحل چاپ روی لباس به خوبی انجام شود.

نکته ی مهم در چاپ ترانسفر:

مهمترین نکته ای که در چاپ ترانسفر باید مورد توجه قرار دهید این است که رنگ چاپ شده بر روی کاغذ زمانی که چاپ روی لباس منعکس می شود کمرنگ است و نتیجه نهایی می تواند نامطلوب باشد .

از این رو شخص اپراتوری که وظیفه چاپ ترانسفر را برعهده دارد باید از تخصص کافی برخوردار باشد تا این طیف رنگی را به خوبی منعکس کند و این موارد بستگی به نوع کاغذ مورد استفاده و مدت زمانی می باشد که حرارت بر روی کاغذ و پارچه اعمال می شود.

 تمامی این موارد باید توسط اپراتور کنترل شود تا بهترین انعکاس چاپ روی لباس ایجاد شود.

البته اپراتور میبایست رنگ شناس متبحری باشد تا بتواند با ترکیب رنگها بهترین نتیجه را به دست بیاورد به دلیل این که از نرم افزار های گرافیکی برای چاپ به کاغذ استفاده می شود اپراتور نیز می باید در نرم افزارهای گرافیکی تخصص داشته باشد تا به کارفرما طرح مورد نظرش است را تحویل بدهد.

ویژگی جنس رول در چاپ ترانسفر

مناسب ترین جنس رول در چاپ ترانسفر از جنسی می باشد که در مقابل مرکبات نفوذ کمتری داشته باشد تا چاپ روی لباس به خوبی انجام شود.  هر چه جنس رول مورد نظر شما پوک تر باشد این نفوذ پذیری رنگ در رول بیشتر میشود و در نتیجه چاپ ضعیف تری را بر روی لباس خواهید داشت.

چاپ فوری لوگو روی لباس
چاپ فوری لوگو روی لباس با تکنیک ترانسفر حرارتی جهت تبلیغات

چاپ فوری لوگو روی لباس با تکنیک چاپ سابلیمیشن

بهترین تکنیک که میتوان برای چاپ روی اشیا استفاده کرد چاپ سابلیمیشن می باشد.

دلیل محبوبیت این تکنیک این است که در کنار ماندگاری زیادی که تصویر ایجاد شده بر روی آن شی دارد قیمت مناسبی را نیز دارا می باشد.

معنی سابلیمیشن در لغت یعنی تصعید کننده یعنی جسمی را از حالت جامد به گاز تبدیل می کند و فرایندی که این روش چاپ انجام می شود دقیقاً به همان روش تبدیل کردن جامد به گاز است.

یعنی در این روش دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد به جوهر داده می‌شود و چاپ به صورت جالبی ماندگاری طولانی مدتی خواهد داشت.

با کمک روش سابلیمیشن می توان تصویر مورد نظر را بر روی هر شئی که ماندگاری بالا نیز خواهد داشت منعکس کرد.

از جمله این اشیاء می توان به لیوان ،بشقاب ،تیشرت ،ام دی اف ،لوازم تحریر ،چاپ روی لباس و دیگر اشیا اشاره کرد که در کنار این که این انعکاس رنگ کیفیت بالایی دارد میتوان به ماندگاری بالای آن نیز اشاره کرد.

از بهترین مزیت هایی که میتوان برای سابلیمیشن اشاره کرد این است که تک تیراژ می باشد. یعنی در تکنیک های دیگر چاپ روی لباس می بایست تیراژ بالا برای چاپ در نظر گرفت تا از لحاظ اقتصادی مناسب باشد.

ولی در چاپ سابلیمیشن شما می توانید یک تیراژ استفاده کنید. یعنی اگر بخواهید یک لیوان را تصویر گذاری کنید اینکار با تکنیک ساخت سابلیمیشن امکان پذیر است و صرفه اقتصادی مناسبی نیز خواهد داشت.

نکته دیگری که در رابطه با چاپ سابلیمیشن باید مورد توجه قرار دهید این است که از کاغذ مخصوص سابلیمیشن برای این منظور استفاده کنید تا بهترین اثر گذاری را در چاپ روی لباس داشته باشید.

چسب نسوز

با توجه به اینکه در چاپ سابلیمیشن حرارت زیادی منتقل می شود می بایست چسبی که کاغذ را نگه میدارد چسب نسوز باشد تا در زمان حرارت دیدن ثابت بماند و کاغذ جابجا نشود.

زمانی که چسب از کاغذ جدا شود کیفیت چاپ تا حد زیادی نامطلوب میشود و میتواند موجب عدم رضایت کارفرما شود و همین امر خسارت مالی برای اپراتور در پی خواهد داشت.

انجام چاپ سابلیمیشن فوری
نمونه چاپ فوری لوگو روی لباس با تکنیک سابلیمیشن

چاپ فوری لوگو روی لباس با تکنیک مدیا

در صنعت چاپ روی لباس به روش چاپ مدیا و بلی بلی می‌توان یکی از این دو را انتخاب کند و باید بگویم در صورتی که از لحاظ اقتصادی به صرفه جویی را دارید و نمی خواهید هزینه زیادی در چاپ روی لباس انجام دهید می توانید از چاپ لیبلی استفاده کنید.

در صورتی که قصد استفاده از چاپ مدیا را دارید و می خواهید یک طرح لوگو یا نوشته بر روی لباس چاپ شود می توانید از چاپ مدیا بهره ببرید که باید هزینه بیشتری نسبت به چاپ لیبلی دارد ولی ماندگاری و زیبایی نسبتاً مناسبی را می توانید از این چاپ انتظار داشته باشید.

فرایند چاپ روی لباس با تکنیک چاپ مدیا

بدین گونه می باشد که طرح مورد نظر بر روی کاغذ برش داده می شود و سپس بر روی لباس قرار داده شده و عملیات پرس انجام میشود. این تکنیک چاپ برای طرح‌ هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که جزئیات کمی دارد و رنگ کمی نسبت به لباس میدهد. ولی باید بگویم به دلیل سادگی و قیمت مناسبی که دارد بیشترین طرفدار در بین دیگر تکنیک های چاپ را دارد و البته زیبایی مناسبی را نیز دارا می باشد.

انچام چاپ مدیا فوری
نمونه چاپ فوری لوگو روی لباس با تکنیک مدیا

سخن پایانی

زمانی که قصد دارید شغل خود را به همگان معرفی کنید و برند شوید می بایست از تبلیغات مناسبی در حوزه فعالیت خود استفاده کنید و باید بگویم بهترین تبلیغاتی که در هر حوزه ای مناسب می باشد چاپ روی لباس است.

مجموعه ما انجام چاپ فوری لوگو روی لباس به صورت حرفه ای برای مشتریان خود در کمترین زمان و قیمت مناسب آماده کرده و از بهترین متریال جهت چاپ لوگو استفاده می کند.

چاپ تراکت یا چاپ بنر می‌تواند در کنار هزینه زیادی که برای شما در بر خواهد داشت مدت زمان کوتاهی را نیز برای تبلیغ در اختیار شما قرار دهد.

 ولی زمانی که شما از تکنیک چاپ فوری لوگو روی لباس استفاده کنید به صورت همیشگی و هر روز در حال تبلیغ هستید و هزینه ای که برای این تبلیغات انجام بدهید دائمی خواهد بود و مطمئناً شما از کاری که انجام داده اید پشیمان نخواهید شد.