شارژر و استارتر باتری خودرو
شارژر و استارتر باتری ماشین ابزاری برای محافظت

شارژر و استارتر باتری ماشین ابزاری برای محافظت

شارژر و استارتر باتری ماشین یکی از وسایل بسیار کاربردی است. با پیشرفت فناوری در این ابزارها تغییرات زیادی رخ داده است تا روز به روز استفاده از آنها برای همگان ساده تر شود. کار با این ابزارها به هیچ وجه حرفه ای نیست و هر فردی با هر سطح دانشی از خودرو به آسانی می تواند در مواقع لزوم از آنها استفاده کند. شارژر باطری ماشین وسیله ای است که نقش محافظتی از باطری خودرو دارد و با وجود آن عمر باطری طولانی تر خواهد شد. وجود چنین ابزاری در جعبه ابزار خودروی شما می تواند از اتلاف وقت در زمان خراب شدن خودرو و روشن نشدن آن جلوگیری کند.

شارژر باتری ماشین
شارژر باتری ماشین دکا ایتالیا

مزایای استفاده از شارژر و استارتر باتری ماشین

شارژر و استارتر باتری ماشین از ابزارهایی است که می تواند برای همه راننده ها مفید واقع شود. استفاده از این ابزار مزایای بسیار زیادی دارد. در اصل کار این ابزار روشن کردن باطری خود در زمان خاموش شدن است. زمانی که به هر دلیل باطری خودرو خلاص کند و به یک باره خاموش شود، روشن کردن آن کار سهلی نیست. اما وجود یک شارژر باطری می تواند همیشه مؤثر واقع شود. حتی وجود آن در هر خانه ای ضروری است و می توان از آن در مواقع لازم استفاده کرد. از مزایای استفاده از شارژرهای باطری خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مهم ترین مزیت آن شارژ نگه داشتن باطری خودرو و آماده نگه داشتنش در هر زمانی است.
  • به نوعی این وسیله از باطری خودرو محافظت به عمل می آورد.
  • یکی از مهم ترین مزایای این ابزارها بالا بردن عملکرد باطری است.
  • از دیگر مزایای استفاده از شارژر و استارتر باتری ماشین می توان به افزایش طول عمر باطری خودرو اشاره کرد.
  • کاربرد این ابزار ساده است و نیاز به هیچ تخصص خاصی ندارد.
  • به طور معمول وزن کمی دارند و حمل و نقل آنها ساده است.
  • این ابزارها در همه طول عمر خود نیاز به نگهداری ویژه ای نخواهند داشت.
  • ظرفیت این ابزارها به طور معمول بالا و بیش از انتظار راننده است.
  • از قدرت خوبی برخوردار هستند و بادوام اند.
  • این ابزارها قابلیت شارژ سریع باطری خودروها را دارند.

حتی وجود یک شارژر و استارتر باتری ماشین در تعمیرگاه های خودرو هم ضروری به نظر می رسد. البته ابزارهایی که در این مکان ها مورد استفاده قرار می گیرند معمولاً از وزن بالاتری برخوردار هستند. تعمیرکارها به راحتی می توانند با این وسیله خودروها را بدون زحمت زیاد روشن کنند. برخی از این ابزارها به شکل تمام اتوماتیک قادر به شارژ باطری ها هستند.

شارژر و استارتر باتری ماشین
شارژر و استارتر باتری ماشین

مشخصات و ویژگی های شارژر و استارتر

شارژر و استارتر باتری ماشین به برق 220 ولت شهری برای کارکرد نیاز دارد. این دستگاه از اجزای مختلفی تشکیل شده است که از آن جمله می توان به تست کننده سیستم شارژر، نمایشگر (دیجیتال یا عقربه دار) و چکر اشاره کرد. این وسیله در کمترین زمان ممکن قادر است خودرو را راه اندازی کند. این ابزارها قابلیت خروجی دادن برق 12 تا 24 ولت را دارند. یعنی به سهولت می توان برای شارژ باطری های 12 تا 24 روی آنها حساب کرد. این ابزارها با هر پریز برقی قابل شارژ هستند. از خروجی 24 ولت می توان برای روشن کردن خودروهای سنگین استفاده کرد. خروجی های 12 ولت برای خودروهای سبک تر مناسب هستند.

عقربه نمایشگر نشان می دهد که باطری چه میزان شارژ شده است و به راننده در تخمین زمان لازم برای این کار کمک می کند. طراحی این ابزارها به شکلی است که با آنها بتوان به صورت منظم خودرو را در حالت شارژ حفظ کرد. انواع استارتر باتری خودرو دارای چرخ هایی هستند که حمل و نقل آنها را سریع تر و آسان تر می کند. چراغ نشانگر موجود در دستگاه نشان دهنده زمان استفاده از دستگاه است.

شارژر و استارتر باتری ماشین مدل دکا

دستگاه شارژر و استارتر دکا DECA مدل SC30/400 از انواع شارژر و استارتر باتری ماشین است. این دستگاه ریموت کنترل هم دارد و خروجی آن 12 و 24 ولت است. در واقع، این ابزار نوعی کمک باطری برای خودرو است. برای شارژ آن از برق 220 ولت برق شهری می توان استفاده کرد. شارژر و استارتر باتری دکا مدل SC60/700 نوعی دیگر از این دستگاه ها است که برای خودروهای سنگین کاربرد دارد. این دستگاه هم ریموت کنترل دارد و خروجی آن نیز 12 و 24 ولت است. شارژر و استارتر دکا مدل SC80/900 توان مصرفی 1.7 – 16.8 کیلو وات را داراست. از این دستگاه بیشتر در تعمیرگاه ها، پارکینگ ها و گاراژها استفاده می شود.

شارژر و استارتر دکا مدل Class Booster 150A فقط خروجی 12 ولت دارد. برق ورودی آن هم تک فاز و 220 ولت است. توان مصرفی آن 0.3 – 1.2 کیلو وات است. به دلیل داشتن وزن 5.9 کیلوگرم برای خودروهای سبک و سنگین مورد استفاده قرار می گیرد. شارژر و استارتر باتری ماشین 1350 دکا برای شارژ باطری خودروهای سنگین و کمک به استارت زدن آنها به کار می رود.

شارژر و استارتر دکا DECA مدل Class Booster 220A
شارژر و استارتر قابل حمل دکا ایتالیا مدل 220A

دیگر انواع شارژر و استارتر

شارژر و استارتر دکا مدل Class Booster 220A نوع دیگری از انواع شارژر و استارتر باتری ماشین است که برای خودروهای سبک و سواری استفاده می شود. از این شارژرها برای باطری های AGM و WET استفاده می شود. از دیگر انواع این دستگاه ها می توان به شارژر و استارتر دکا مدل Class Booster 2500 اشاره کرد. این مدل از به روزترین و مدرن ترین شارژرهای باطری است که برای خودروهای سنگین مناسب است. شارژر و استارتر دکا مدل FL3713D از انواع این دستگاه ها است که وزن آن زیاد است و در حدود 12 کیلوگرم است اما قابل حمل است. خروجی آن 6، 12 و 24 ولت است و برای باطری های GEL، AGM و WET کاربرد دارد.

دستگاه دکا مدل Class Booster 5000 از انواع شارژر و استارتر باتری ماشین است که برای خودروهای سنگین و موتورهای دیزلی و استارت زدن آنها استفاده می شود. این دستگاه از قابلیت های خیلی خوب و حرفه ای برخوردار است. برای انتخاب دستگاه شارژر مناسب برای خودروی خود می توانید از افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرید.